Hopp til hovedinnhold
  1. NHO
    • Alle regionkontor
    • NHO Agder
    • NHO Arktis
    • NHO Innlandet
    • NHO Møre og Romsdal
    • NHO Nordland
    • NHO Rogaland
    • NHO Trøndelag
    • NHO Vestfold og Telemark
    • NHO Vestland
    • NHO Viken Oslo
    • Alle landsforeninger
    • Abelia
    • Finans Norge
    • Fornybar Norge
    • MBL
    • NBF
    • NHO Byggenæringen
    • NHO Elektro
    • NHO Geneo
    • NHO Logistikk og Transport
    • NHO Luftfart
    • NHO Mat og Drikke
    • NHO Reiseliv
    • NHO Service og Handel
    • NHO Sjøfart
    • NHO Transport
    • Norsk Industri
    • Offshore Norge
    • Sjømat Norge
Logo Mediebedriftene
  • Arbinn
  • Bli medlem

Hva leter du etter?

      Se alle treff
      • Arbinn
      • Bli medlem

      Aktuelt

      • Arrangementer
      • Mediepolitikk
      • Mediekompasset (Avis i skolen)
      • Nyhetsarkiv
      • Tall og fakta

      Arbeidsliv

      • Arbeidsliv
      • Arbeidsrett
      • HMS
      • Hovedoppgjøret 2024
      • Opphavsrett
      • Rammeavtale frilans

      Mediepolitikk

      • Høringer
      • Mediebransjens samfunnsansvar
      • Medienes rammebetingelser
      • Mediepolitikk
      • Rammebetingelser
      • Ytringsfrihet

      Analyse og utvikling

      • Analyse og utvikling
      • Annonsestatistikk
      • Lesertall
      • Lønnsstatistikk
      • Opplagstall
      • Rapporter

      Medlemskap og fordeler

      • Innmelding
      • Medlemskap
      • Medlemsfordeler

      Konkurranser og utmerkelser

      • Avisgutten
      • Den store journalistprisen
      • Konkurranser og utmerkelser
      • Årets avistegning
      • Årets mediepriser

      Mediekompasset

      • Avistegning (ekstern side)
      • Juniorjournalisten (ekstern side)
      • Nasjonal avisuke
      • Medielabben (ekstern side)
      • Lag skoleavis (ekstern side)
      • Stortingsvalg (ekstern side)
      • Om Mediekompasset
      • Valgfag

      Om oss

      • Ansatte
      • Dette er MBL
      • Hovedstyret
      • In English
      • Vedtekter
      • Våre medlemmer
      1. NHO
        • Alle regionkontor
        • NHO Agder
        • NHO Arktis
        • NHO Innlandet
        • NHO Møre og Romsdal
        • NHO Nordland
        • NHO Rogaland
        • NHO Trøndelag
        • NHO Vestfold og Telemark
        • NHO Vestland
        • NHO Viken Oslo
        • Alle landsforeninger
        • Abelia
        • Finans Norge
        • Fornybar Norge
        • MBL
        • NBF
        • NHO Byggenæringen
        • NHO Elektro
        • NHO Geneo
        • NHO Logistikk og Transport
        • NHO Luftfart
        • NHO Mat og Drikke
        • NHO Reiseliv
        • NHO Service og Handel
        • NHO Sjøfart
        • NHO Transport
        • Norsk Industri
        • Offshore Norge
        • Sjømat Norge
      1. Mediebedriftenes Landsforening
      2. Søk
      1968 resultater:
      1. Annonsesvikten verre enn under finanskrisen

        Medieinvesteringene faller med 18 % i andre kvartal 2020 og nær 1 milliard kroner mindre enn i samme kvartal i fjor. - Dette er et enestående tap i IRMs målinger av medieinvesteringer i Norge, sier IRM-sjef Madeleine Thor i en kommentar til den ferske kvartalsrapporten fra IRM.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2020/annonsesvikten-verre-enn-under-finanskrisen Nyhet , Statistikk og analyse IRM; Madeleine Thor; annonsesvikt; kvartalsraport;
      2. Lønnsoppgjøret 2020: Enighet i frontfaget

        På overtid 21. august kom Norsk Industri og Fellesforbundet til enighet i frontfaget i årets lønnsoppgjør.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2020/lonnsoppgjoret-2020-enighet-i-frontfaget Nyhet , Lønn og tariff Lønnsoppgjøret; frontfaget; hovedoppgjøret;
      3. Ny analytiker i MBL

        I september starter Joakim Vadset Berggren som analytiker i avdeling for digital utvikling i Mediebedriftenes Landsforening.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2020/ny-analytiker-i-mbl Nyhet
      4. Dybdejournalistikken har nullmoms fra i dag

        -Dette er et etterlengtet og viktig gjennomslag som vi i bransjen har jobbet sammen for, sier adm. dir. Randi S. Øgrey. Momsfritaket utvides slik at det også vil omfatte digital dybdejournalistikk, definert som "dyptgående journalistisk produksjon og publisering" av nyheter og aktualitetsstoff fra et "avgrenset samfunnsområde" fra 1. juli.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2020/dybdejournalistikken-har-nullmoms-fra-i-dag Nyhet , Mediepolitikk, Journalistikk
      5. Ny utgave av Mediehistorisk tidsskrift kan leses her

        Hva er den norske TV-aksjonens historie? Hvilke debatter og konflikter utspilte seg da den ble til? Er en digital kopi det samme som «medieoriginalen», og hvis ikke, hvorfor ikke? Hvilken betydning får det for mediehistoriens filologi? Det er blant spørsmålene som blir stilt i det siste nummeret av Mediehistorisk tidsskrift.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2020/ny-utgave-av-mediehistorisk-tidsskrift-kan-leses-her Nyhet , Journalistikk
      6. Disse kan bli Årets Mediehus

        De siste nominasjonene til Årets Mediepriser er endelig klare. Budstikka, Aftenposten, TV2 og NRK er alle nominert til Årets Mediehus. Hvem som vinner den gjeve tittelen avsløres fredag 4. september på Den store prisfesten. Se alle nominasjoner her.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2020/disse-kan-bli-arets-mediehus Nyhet , Mediepriser mediepriser
      7. Innspill til revidert nasjonalbudsjett 2020 fra en samlet mediebransje

        Finanskomiteen har ikke hatt fysisk høringsrunde om revidert nasjonalbudsjett, men en samlet mediebransje står bak felles høringsnotat. Her redegjøres for behovet for et treffsikkert og tilstrekkelig krisetiltak for mediene og viser også til at forslaget burde vært behandlet som et koronatiltak og ikke som en del av revidert nasjonalbudsjett.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2020/innspill-til-revidert-nasjonalbudsjett-2020-fra-en-samlet-mediebransje Nyhet , Mediepolitikk
      8. Lite treffsikker mediepakke

        Det er bra at regjeringen bevilger 300 millioner i en koronatiltakspakke til mediene. Men pakken er lite treffsikker og gjør at medier med betydelige annonsetap ikke får kompensasjon. Journalistikken blir taperen, og vårt anslag er at kun 37 prosent av mediehusene (aviser) får støtte. -Vårt forslag om en kompensasjon for tapte annonseinntekter, ikke fall i omsetning, ville ivaretatt helheten og gitt større forutsigbarhet, sier adm.dir i MBL Randi S. Øgrey.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2020/lite-treffsikker-mediepakke Nyhet , Mediepriser
      9. Kulturkomiteen støtter regjeringens forslag om å stoppe utenlandsk spillreklame på TV

        Politikerne i Familie- og kulturkomiteen, unntatt Frp, samlet seg om å støtte regjeringens forslag til endringer i kringkastingsloven sist torsdag.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2020/kulturkomiteeen-stotter-regjeringens-forslag-om-a-stoppe-utenlandsk-spillreklame-pa-tv Nyhet , Mediepolitikk, Reklame og annonsering ulovlig spillreklame;
      10. Britisk kulturminister: Kjøp en avis og hjelp den frie presse!

        Gjennom en kronikk i The Times oppfordrer den engelske kulturministeren Oliver Dowden publikum til å kjøpe aviser som gir pålitelig og nøyaktig informasjon under koronavirusutbruddet:

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2020/britisk-kulturminister-kjop-en-avis-og-hjelp-den-frie-presse Nyhet
      • Forrige
      • Side 38 av 197
      • 1
      • ...
      • 37
      • 38
      • 39
      • ...
      • 197
      • Neste

      Mediebedriftenes Landsforening

      1. Org. nr. 981391209

      Adresse

      Besøksadresse:

      Skippergata 24 0154 OSLO

      Postadresse:

      Skippergata 24 0154 OSLO

      Personvern og vilkår

      • Personvernerklæring

      Kontakt

      • Telefon: 22 86 12 00
      • post@mediebedriftene.no
      • Facebook
      • X/Twitter
      • Instagram